Veel van onze klanten voelen zich ongemakkelijk als mensen met wie zij zaken doen geen fatsoenlijke manieren gebruiken. Dit is niet alleen een conflictkwestie voor uw bedrijf, maar ook voor uw werknemers. Zo nu en dan woon ik zakelijke bijeenkomsten bij waar de spreker of spreekster een arrogante duizendpoot is. Een dergelijke houding kan resulteren in een slechte klantenservice en onvoldoende werk voor uw werknemers.
Wij hebben veel klanten die te maken hebben gehad met een aantal van de meest onattente mensen ter wereld en die negatieve gevolgen hebben ondervonden van deze ervaring. Als u als bedrijf succesvol wilt zijn, is het nuttig om op een geloofwaardige manier te reageren. U moet effectief omgaan met uw werknemers, klanten, autoriteiten en instanties. Veel van wat u elke dag doet, heeft een impact op uw werknemers en klanten; hoe goed u hen behandelt, heeft een directe impact op uw klanten en bedrijven.
Het belangrijkste dat je moet onthouden als je in zaken gaat en te maken krijgt met de meest onattente mensen, is dat mensen het moeilijk vinden om te lachen om iemand die de taal gebruikt die voor zijn doel geschikt is. Toch, denk er echt zo over, geloof niet dat dat al het probleem van de wereld is, want ik ontmoet nooit iemand die niet ten prooi is gevallen. Wanneer u te maken hebt met een onbeschofte zakenpartner, verwacht dan het ergste, want u zult in bepaalde gevallen niets vinden. Te veel mensen zullen een zakenpartner of klant ook verwijten dat hij hen in de maatschappij een slechte naam bezorgt. Wat mensen zich niet realiseren is dat ze mensen en slechte activa controleren wanneer ze negatief spreken over uw zakenpartner. Ook, als iemand vindt dat u hun taal gebruikt, nemen zij persoonlijk de verantwoordelijkheid om uw respect op de werkplek of in de zakelijke omgeving te controleren. Veel mensen weten niet hoe ze met zo’n aandachttrekkende situatie moeten omgaan. Als u de weinige mensen vindt die wel naar mensen kijken zonder de bedoeling onbeleefd te zijn, dan bent u een uitzondering en niet de meerderheid van de mensen.
Als u eenmaal een werkplekactiebouwer bent, moet u geloven in het concept van authentiek gedrag en het is besmettelijk. Betrek uw medewerkers bij De Vier Overeenkomsten door de ideeën, regels en attitudes op uw werkplek te communiceren om de communicatie compleet te maken. In elke omgeving verdient het de voorkeur om respect te tonen en verantwoordelijkheid te nemen voor actie en oordeel. Streef er ook naar geen misbruik van hen te maken om kortetermijnvoordeel te genereren dat u in uw bedrijf kunt hebben. Het zal u vaak vele maanden kosten om uw werknemers uw nieuwe manieren en attitudes te zien omarmen. Het is zeker dat uw werknemers uw nieuwe routine zullen oppikken en de voordelen ervan zullen inzien.
Hoewel het misschien niet ieders wens is, bestaat de behoefte aan het omarmen van verschillende culturen met verschillende tradities wel degelijk. Dit is het moment waarop u de deuren naar uw bedrijf of organisatie wijd open kunt zetten. Onthoud dat je als change agent beter bent dan het alternatief. Laat mij als business coach met u delen hoe u deel kunt uitmaken van het probleem dat nieuwe openheid in uw bedrijf veroorzaakt.
Lees meer:
Etiquette cursus
Tafelmanieren